Vi som seglar Euphoria Krister o Anette.

fredag 13 maj 2011

Sao Miguel.

Efter 12 timmars segling var vi framme vid 9-tiden på morgonen, utanför hamnen till Ponta Delgada på Sao Miguel. Skulle bara ta ner segel och starta motorn för att kunna ta oss in i hamn, för att sedan få en välbehövlig frukost. Då får vi inte igång motorn! Vi får inte heller tag på någon i marinan. Skönt att vi då kunde nå Per, på Su-Per som vi kallar på via MMSI-nr. Han fick fart på marina-killarna, och tillsammans kom dom ut i en gummi-båt och mötte oss. Vi seglade in i hamnen. Fick angöra en brygga, men på vägen fram möttes vi av stark sidoström, och gick rakt emot en stenpir, det blev lite dramatik, men kunde snart angöra bryggan. Dagens stora hjälte var utan tvekan Per!

På måndag ska vi ta upp båten för att bottenmåla, det hade vi redan planerat. Vi tänker stanna här ett tag, det finns nog en hel del att se här. Så nu hoppas vi att värmen kommer också. I går kväll var det bara 15 grader ute, lite kallt brr.