Vi som seglar Euphoria Krister o Anette.

söndag 3 oktober 2010

Porto Santo

Vi fick vänta och ytterligare några dagar innan vi kunde ge oss iväg från Cascais eftersom det blåste upp för hårt, och gick vågor på 3-6 meter. Då vi seglade iväg var vi 4 segelbåtar som hade sällskap över.
Efter 4 dagar ute till havs kom vi fram till Porto Santo klockan 14.00 den 30/9 och klockan 22.00 på kvällen var alla inne i hamn. Vi har haft en fin segling, gått med 2 rev i storen och litet försegel på kutterstaget. Efter ett tag kände man direkt att vi kom längre söderut, ingen dagg på morgonen, torrt och skönt, både inne och ute.

På vår andra dag fick vi ÄNTLIGEN se DELFINER. Ett stort stim kom emot båten och följde oss en bit, det var en härlig känsla och resans höjdpunkt.

Porto Santo ligger NO om Madeira, i höjd med Rabat i Marocko. Här är varmt och vattnet är underbart rent och klart. Vi har hunnit med ett par dopp, och en rundtur på ön. Vi kommer att stanna här minst en vecka, vi får se hur länge det blir. Vi har bara ca. 2 dagars segling kvar innan vi är på Kanarieöarna, så vi kan ta det riktigt lungt.

På återseende/ Anette&Krister

1. Hej Anette och Krister! Det låter helt u n d e r b a r t !!! Hur länge stannar ni på Kanarieöarna? Kramar, Linda

2. Hej Anette och Krister! Härligt att höra att allt gått bra. Vi ligger i Rabat, har legat här i 5 dagar. Fantastisk stad och helt underbart vänliga människor. Man skulle kunna tro att alla gått charmkurs! Trivs jättebra, hade en spännade insegling, se min websida. Vi skall möta Lena och Mattias i Mohammedia imorgon kväll.
    Hälsningar Kaj

3. Hej på er!
    Vilket härligt äventyr, hoppas ni njuter och får en massa fina upplevelser.
    Här hemma i Helsingborg är vintern på ingång men det blir ändå någon höstrunda golf.
    Vi följer er då och då i bloggen så segla på och ha ett härligt äventyr.

era golfkompisar/ Marit o Rolf

4. Hej!
    Måste säga att det låter helt underbart =) blir avundsjuk när hösten faller här hemma.